Direktlänk till inlägg 4 april 2015

Tågblogg

Av Elin - 4 april 2015 10:45

Nu är det fem stationer kvar till tågbytet som ska göras, och efter det har vi ett till byte att se fram emot.. Ja, så är det när man bokar första bästa tjugo timmar innan avgång. Jag har inte riktigt förstått vad som är så bra med sista minuten-biljetter; billigt och så förstår jag väll, men det finns f*** inga bra resor under den tiden och för det priset. Jag tänker inte gå med på sista minuten längre.. Finns ju inga bekväma resor som tar en rimlig tid.


För att sluta klaga så sitter jag alltså på tåget och dricker lite te som jag köpte på pressbyrån i Skövde. Fanns inte så mycket mer än yellow label tea, och jag råkade låta påsen ligga i lite för länge, men det var faktiskt inte så dumt ändå.


 




 Förra veckan var jag på promenad med lilla missen vi har hemma. De flesta skulle väll tycka att man släpper ut katten genom dörren så får den gå själv ute och ha det roligt, men jag tycker att det kan vara riktigt mysigt att vara ute med min misse i sele och koppel. Då får man koll på vart katten går och vad den gör. Jag har hört historier från folk som har släppt ut sina katter, och när de kommit hem igen har halsbandet fastnat och skurit upp läbbiga sår ända in i köttet på stackaren! Jag vill ju absolut inte att det ska hända vår lilla prinsessa, så det är dessutom en säkerhet att själv hålla ett öga på missen. Ett längre koppel har man ju tänkt på att man kan inskaffa, så att hon får mer att springa på. Sen får man ju både frisk luft, sol på huden och lite motion när man går ut en sväng, och det är ju inte mindre nyttigt att gå ut med hunden? Vad är skillnaden mellan att gå ut med hunden och gå ut med katten? Jag tyvker att det är trivsamt att ta en liten prommis då och då med lilla missen.  


 



Varför har man egentligen en blogg då? Ja, jag vet inte vad andra tycker, men jag skulle ju säga att det är ett ställe att samla tankar och bilder som man samlat på sig under veckor, månader och år. En digital dagbok skulle man kunna kalla det. Vad vill jag skriva om i min personliga digitala dagbok då? Ja, kanske om alla resor jag gör, nya citat jag kommer på, kärleksbrev till mina vänner och familj, eller saker jag gör med min partner. Allt som är trevligt i livet är värt att bokföras, och när man sparar saker online på webben brukar det ha en tendens att existera längre än förevigt, vilket är en väldigt lång tid.


Hur det än går i helgen ska jag snart byta tåg, och då är det bra om jag lägger ner datorn innan det händer, så nu är det dags för mig att avsluta här. Hoppas ni har det bra tills vidare, så ses vi nästa gång jag skriver!




 

 // Kram på er!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 13 juli 2015 11:50

Kika in och säg vad du tycker! Kanske kommer börja där istället... http://aziquesa.weebly.com/ ...

Av Elin - 7 juni 2015 00:14

Hej bloggen...Detta inlägget kommer vara ett jobbigt att skriva...Och att läsa...Jag är just nu himla deprimerad över vart mitt liv tagit vägen..På dagarna när jag är hemma gör jag inte annat än sitter vid min dator och kollar på youtube, facebook el...

Av Elin - 30 maj 2015 21:27

Hej folket. Idag är första inlägget på en månad, och jag skriver egentligen bara just nu för att få ur lite känslor. Jag får väll varna för överreagering. För lite mer än en månad sedan fick jag ett akvarium och ett gäng fiskar från min kära vän...

Av Elin - 29 april 2015 11:32


Ovido - Quiz & Flashcards