Alla inlägg under september 2014

Av Elin - 11 september 2014 22:14

Idag har jag vart i stallet och red en timma. Nöjd med lektionen, men känner ändå att jag kunde gjort bättre. Det var jobbigt idag, ett riktigt träningspass. Kommer kännas i mina ben imorgon att jag inte suttit hemma o chillat en massa...

Imorgon ska man ta sig tillbaka till Mariestad och gå en 5-6 timmar i en datorbutik. Långt att åka, men praktik är nice~



#godnatt ! !

Av Elin - 5 september 2014 17:11

Här kommer ett mobilblogg igen då..
Kanske inte så snyggt, men jag håller iallafall bloggen uppdaterad. Just nu sitter jag på tåget på väg mellan Skövde och Falköping och tänker på lite allt möjligt mellan kärlek och hat. När jag kommer hem ska jag först försöka slappna av lite och få bort all ilska jag känt idag, innan jag ska ta en snabbdusch och sen blir det spel med min fina gamepal.
Imorgon är det lördag och då ska jag till Ullared men svägerska, svärmor och mor. Inte alls säker på vad jag ska titta på där, men jag får väl se..

#tågetsnartframme = #hashtagtime #hemåt #intepåhumör #ullared #orkarintemer
Vi hörs folket!

Av Elin - 4 september 2014 00:16

Klockan är snart tolv, mitt på natten... Förlåt att jag inte skrev tidigare, men jag hade en del att tänka på. Jag pratade medin lärare idag om att jag kanske kunde gå läsa lite extra kurser, och testa lite olika praktikplatser. Jag har börjat fundera riktigt mycket på hur jag vill att min framtid ska bli.. Jag vill ha en så bred utbildning som jag kan få tag på och gärna en uppsäkrad praktikplats sista året, så kan jag förhoppningsvis få jobb direkt efter studenten. För att förtydliga.. Vanligtvis brukar man ju läsa 2500poäng under gymnasietiden; men jag har läst igenom min studieplan och en lista på gemensamma ämnen, inriktningar och programfördjupningar inom el och energi. Jag skrev ner lite kurser jag ville läsa extra, de jag ska läsa och de jag redan har läst. De färdiga kurserna är 750 poäng och kurser jag har planerat går upp till 1750 poäng + 100 utökat. Detta blir tillsammans 2600 poäng. Skulle jag få tillgång till de extra kurserna jag vill läsa blir det 550 poäng till. Totalt skulle det bli 3150 poäng. Det blir tufft att ta sig igenom, men jag har tänkt över det flera gånger nu och jag känner att jag är redo för det. Jag vet vad jag vill, och det är att få en bred utbildning, och det kan man inte göra utan att göra någonting åt, eller hur? Så på måndag ska jag prata med rektorn, om hon har tid och fråga henne hur det kan bli med diverse extra kurser. Egentligen skulle jag också vilja läsa mer matte, men det skulle bli yttligare hundra poäng på summan, så jag får väl försöka hålla mig skinnet.

Resten av veckan som är kvar ska jag räserplugga och försöka få allt stöd som är möjligt från mina föräldrar. Imorgon blir det halva dagen plugg, och sedan stallet på kvällen. Det är dressyr denna veckan och jag hoppas på att få Aransas eller Råttan. Fina Ratatouille, du är den finaste i stallet <333
Aja, klockan är efter tolv, så nu måste jag verkligen sova. Hej och hopp, i full galopp!

#HashtagTime #skola #utökadstudieplan #3150 #peppadförstudier #kommerintepånågotmer #älskadehästen #inläggmittinatten

Av Elin - 2 september 2014 23:35

Hej blogg och läsare! Ber om ursäkt att jag inte skrev något mer igår, som jag sa att jag skulle göra, men jag vet inte, det blev lite att göra.
Idag var jag i skolan och är nästan nöjd med dagen. Svenska, historia och yrkesämne passar relativt bra ihop, så hjärnan mår faktiskt ganska finfint efter en dag som denna. Kroppen mår också bra, eftersom det är en timme idrott varje tisdag innan lunch. Svenskauppgiften är att lägga ner 1h30min på ett tal som ska vara ca 3-5min långt. Jag ska också komma ihåg att göra uppgiften om puls dom jag fick från idrottsläraren idag, och inlämningen om källkritik i historia.

Mer från mig kommer ni inte höra mer idag, klockan är halv tolv och jag måste sova. Imorgon brudar! Godnatt alla ?

#Hashtagtime #skola #svenska #livetleker #jagälskarminskola #Praktiskagymnasiet #inlägghalvtolv

Av Elin - 1 september 2014 11:00

Idag ska det duschas ätas och städas! Jag hoppas älsklingen godkänner det för det behövs göras. Även vädras, så jag får väl stå ut med kylan...


Hittills har jag haft en lång enelskalektion, skolfoto och en rast. Frukosten blev inte så mycket av idag, så nu är jag riktigt hungrig, men tyvärr ska jag ha en lektion i naturkunskap 11:05-12:20 innan jag kan få något i mig. Nytt schema runerar verkligen matvanor..?


However, senare idag ska jag försöka posta ett nytt inlägg om något, vad som helst, för att väga upp för den tiden jag har varit borta nu i två veckor.


Näe, det var nog allt för mig, så vi ses väl om en stund igen! :D


#Hashtagtime #skola #städa #sjukpojkvänhemma #hungrig

Ovido - Quiz & Flashcards