Direktlänk till inlägg 4 september 2014

Nattinlägg

Av Elin - 4 september 2014 00:16

Klockan är snart tolv, mitt på natten... Förlåt att jag inte skrev tidigare, men jag hade en del att tänka på. Jag pratade medin lärare idag om att jag kanske kunde gå läsa lite extra kurser, och testa lite olika praktikplatser. Jag har börjat fundera riktigt mycket på hur jag vill att min framtid ska bli.. Jag vill ha en så bred utbildning som jag kan få tag på och gärna en uppsäkrad praktikplats sista året, så kan jag förhoppningsvis få jobb direkt efter studenten. För att förtydliga.. Vanligtvis brukar man ju läsa 2500poäng under gymnasietiden; men jag har läst igenom min studieplan och en lista på gemensamma ämnen, inriktningar och programfördjupningar inom el och energi. Jag skrev ner lite kurser jag ville läsa extra, de jag ska läsa och de jag redan har läst. De färdiga kurserna är 750 poäng och kurser jag har planerat går upp till 1750 poäng + 100 utökat. Detta blir tillsammans 2600 poäng. Skulle jag få tillgång till de extra kurserna jag vill läsa blir det 550 poäng till. Totalt skulle det bli 3150 poäng. Det blir tufft att ta sig igenom, men jag har tänkt över det flera gånger nu och jag känner att jag är redo för det. Jag vet vad jag vill, och det är att få en bred utbildning, och det kan man inte göra utan att göra någonting åt, eller hur? Så på måndag ska jag prata med rektorn, om hon har tid och fråga henne hur det kan bli med diverse extra kurser. Egentligen skulle jag också vilja läsa mer matte, men det skulle bli yttligare hundra poäng på summan, så jag får väl försöka hålla mig skinnet.

Resten av veckan som är kvar ska jag räserplugga och försöka få allt stöd som är möjligt från mina föräldrar. Imorgon blir det halva dagen plugg, och sedan stallet på kvällen. Det är dressyr denna veckan och jag hoppas på att få Aransas eller Råttan. Fina Ratatouille, du är den finaste i stallet <333
Aja, klockan är efter tolv, så nu måste jag verkligen sova. Hej och hopp, i full galopp!

#HashtagTime #skola #utökadstudieplan #3150 #peppadförstudier #kommerintepånågotmer #älskadehästen #inläggmittinatten

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 13 juli 2015 11:50

Kika in och säg vad du tycker! Kanske kommer börja där istället... http://aziquesa.weebly.com/ ...

Av Elin - 7 juni 2015 00:14

Hej bloggen...Detta inlägget kommer vara ett jobbigt att skriva...Och att läsa...Jag är just nu himla deprimerad över vart mitt liv tagit vägen..På dagarna när jag är hemma gör jag inte annat än sitter vid min dator och kollar på youtube, facebook el...

Av Elin - 30 maj 2015 21:27

Hej folket. Idag är första inlägget på en månad, och jag skriver egentligen bara just nu för att få ur lite känslor. Jag får väll varna för överreagering. För lite mer än en månad sedan fick jag ett akvarium och ett gäng fiskar från min kära vän...

Av Elin - 29 april 2015 11:32


Ovido - Quiz & Flashcards